You are here!!


Neljä tapaa huolehtia ruoansulatuksesta aamuisin

Kuka ei haluaisi aloittaa päiväänsä tyynen rauhallisena. Vatsan terveys vaikuttaa koko kehoon. Tässä on muutama helppo vinkki päivän aloittamiseen ruoansulatuksesta huolehtien.

Liiku jo aamusta

Liikunnan harrastaminen heti ensimmäiseksi aamulla on loistava tapa herättää sekä mieli että keho ja valmistautua päivän haasteisiin. Liikunta saa myös suoliston toimimaan. Se auttaa sitä paitsi vähentämään stressiä, kun energian ja tunteet voi kanavoida johonkin fyysiseen*. Heti kun nouset ylös, voit tehdä hetken joogaliikkeitä tai muutaman kyykkyliikkeen tai vaikka lähteä juoksulenkille.

Kunnon aamiainen

Terveellinen sekä paljon kuitua ja proteiinia sisältävä aamiainen antaa reilusti energiaa päivän aloittamiseen. Siten jaksat työskennellä päästäksesi tavoitteisiisi. Yksi hyvä vaihtoehto on jogurtti, johon on sekoitettu makeuttamatonta mysliä ja hieman pähkinöitä – siten saat sekä kuitua että proteiinia. Keitetty kananmuna tai uppomuna kevyesti kuullotetun pinaatin kanssa on toinen hyvä vaihtoehto.

Rauhoitu hieronnalla

Tutkimukset kertovat, että stressi voi vaikuttaa vatsaan ja suolistoon. Jos haluat saavuttaa sisäisen rauhan ja aloittaa päivän tasapainoisesti, voit hieroa keskivartaloasi rauhallisesti. Voit käyttää siihen vaikkapa viisi minuuttia kun olet suihkussa, tai kun levität kosteusvoidetta sen jälkeen.

Luo yhteys sisimpääsi

Kuten jo edellisessä vinkissä mainittiin, päivän aloittaminen rauhallisen tasapainoisesti auttaa kohtaamaan päivän haasteet. Käytä viisi minuuttia aamustasi meditointiin istuen selkä suorassa ja keskittyen syvään hengitykseen. Tutkimukset osoittavat, että mindfulness ja tietoisuustaidot auttavat parantamaan keskittymistä sekä fyysistä ja henkistä suorituskykyä**.

Kerro omat vinkkisi hyvistä aamurutiineista!

SAATAT PITÄÄ MYÖS
Terveelliset elämäntavat