You are here!!


Liikunta on terveiden elämäntapojen pohja

Kuntoliikunnassa on se hyvä puoli, että harjoitteluun ei koskaan tarvitse kyllästyä. Valittavana on monia lajeja ja liikuntamuotoja. Liikuntaharjoituksia voi vaihdella ja intensiteettiä mukauttaa sen mukaan millaisia tuloksia haluaa. Monet liikuntalajit antavat mahdollisuuden vahvistaa sydäntä ja verenkiertoa, päästä eroon stressistä ja polttaa kaloreita. Jos erilaisia harjoituksia tekee sarjana peräkkäin, se auttaa parantamaan koordinaatiota, tasapainoa ja tarkkuutta. Myös keskittymiskyky voi parantua.

Ryhmässä on voimaa

Crossfit on hyvä esimerkki ryhmän voimasta. Saat tukea ryhmältä ja lisää tahtoa venyttää omia rajojasi. Paikalle ei tulla vain treenaamaan, vaan auttamaan toisiaan. Kun intensiivisen liikuntakokemuksen jakaa toisten kanssa, saa uutta intoa. Crossfit-treenien tyyli on nykyaikainen ja tylsät kuntosalit saavat jäädä historiaan.

Miten valita sopiva ryhmäliikuntamuoto?

Ryhmäliikunnan hyötynä on se, että kaikki tukevat ja motivoivat toisiaan. Ryhmäliikuntatarjonta on monipuolista ja valittavana voi olla monenlaisia tunteja: Body Pump, Body Jam, Cardio, Spinning ja vaikka mitä muuta. Kaikkein tärkeintä on löytää itselle parhaiten sopiva liikuntamuoto – oli se sitten kuntokeskuksessa, punttisalilla tai ulkona.

Tuntuuko salsan tanssiminen loistavalta tavalta päästää höyryjä? Siinä tapauksessa pidät varmasti myös zumbasta! Haluatko keskittyä lihasten kiinteyttämiseen? Kokeile vaikkapa Pilatesta. Onko aikataulusi kiireinen? Löydät verkosta monenlaisia harjoituksia, joita voit tehdä kotoa käsin, mutta silti olla osallisena ystävällisessä ja kannustavassa yhteisössä. Kun liikkuu toisten kanssa, motivaation löytää helpommin. Monilla ryhmäliikuntatunneilla on sekä naisia että miehiä, esimerkiksi CrossFit- tai Body Combat -tunneilla. Voit siis pyytää kumppanisi mukaan!

SAATAT PITÄÄ MYÖS
Terveelliset elämäntavat